Ohlédnutí za zájezdem do Anglie

Anglie

Ve dnech 30. 10. – 4. 11.2017 se 12 žáků naší školy zúčastnilo zájezdu do Anglie s cestovní kanceláří CK Scholare. Téma pobytu bylo To nejhezčí ze srdce Anglie. Měli jsme možnost vidět univerzitní město Oxford a místa spojená s natáčením filmu o Harry Potterovi. V Oxfordu jsme navštívili Ashmolean muzeum, kde byla expozice z celé existence lidstva. Warwick Castle byl nádherný rozlehlý hrad, kde mimo jiné najdeme voskové figuríny patřící Madam Tussauds, krásné zahrady s dravci a pávy. Zavítali jsme do rodného města Williama Shakespeara - Stratford upon Avon. Hlubokým zážitkem pro všechny byla návštěva Stonehenge a elegantního městečka Bath s gregoriánskou architekturou a římskými lázněmi. V Londýně jsme prošli nejznámější místa jako je Buckinghamský palác, Houses of Parliament, Big Ben, London Eye, Trafalgar Sguare, Westminster Abbey,  Downing Street, China Town, Tower Bridge. Pro všechny to byla nová zkušenost, setkání s cizím jazykem v reálu a spousta zážitků. Díky profesionalitě paní průvodkyně, která dokázala přizpůsobit program jak pro studenty Střední pedagogické školy z Prachatic, tak pro naše žáky, vstřícným pánům řidičům, vlídnému počasí, které nás v Anglii čekalo, a samozřejmě zásluhou našich žáků jsme strávili několik krásných nezapomenutelných dnů.

A zde několik postřehů očima našich žáků, kteří se zájezdu zúčastnili:

Dne 30. 10. 2017 v 10 hodin jsme z Jimramova odjeli na náš šestidenní výlet do Anglie. Všichni jsme se moc těšili. Ovšem nejeli jsme v autobusu sami. Asi po třech hodinách jsme zastavili u SOŠ a VOŠ v Prachaticích. Nastoupila veliká spousta holek a málo kluků. A jede se do Anglie! Nakonec jsme zastavili ve francouzském městě Calais Odtud jsme  měli přeplout na trajektu kanál La Manche. To se úspěšně zdařilo a za hodinu jsme byli v Anglii. Jmenovitě v anglickém přístavním městě Dover.

Asi až po půl hodině mi došlo, že se v Anglii jezdí vlevo. V poledne jsme dorazili do Oxfordu. Tam nás čekala prohlídka vysoké školy. Po Oxfordu jsme chodili asi 8 hodin. Potom jsme nasedli do autobusu a čekali na naše rodiny. Bydlel jsem v ulici Pegasus na čísle 123. Druhý den jsme vyrazili na Warwick Castle. Byl to obrovský hrad, kde se nacházelo i muzeum voskových figurín Madam Tussauds. Následně jsme jeli do města Stratford Upon Avon. Zde se narodil anglický spisovatel a dramatik William Shakespeare. Byli jsme si prohlédnout katedrálu Holy Trinity Church, kde je pohřben. Potom jsme šli do repliky jeho rodného domu. Navečer jsme ještě stihli navštívit Poundland, kde všechno stálo pouze 1 libru!

Další den jsme navštívili Stonehenge. Na toto kamenné monstrum a Londýn jsem se těšil nejvíce. Bylo to úžasné. Postupně jsme ho celý obešli, až jsme byli u něho skoro na dotek. Po tomto super zážitku jsme se vydali do lázeňského města Bath. Byly to lázně starých Římanů!

Poslední den jsme celý strávili v Londýně. Navštívili jsme Buckinghamský palác, viděli jsme Houses of Parliament a Big Ben. Ten byl naneštěstí zrovna opravován. Potom jsme zavítali na London Eye. Byl to jeden ze zážitků, který se mi neodmyslitelně zapsal do srdce. Bylo to něco neuvěřitelného. Měli jsme rozhled na celý Londýn. Potom jsme šli na loď a doplavili se až k Tower Bridge. Ten byl také velmi krásný. Nakonec až později večer jsme navštívili Trafalgar Sguare, kde je velký pomník Nelson Colum. Pak jsme nastoupili do metra a jeli k autobusu.

Vraceli jsme se stejnou cestou a domů jsme dorazili kolem šesté večer. Výlet do Anglie byl super a rozhodně bych si ho rád zopakoval.               Štěpán Buršík 8. ročník

Cesta do Anglie

Moc jsem se těšila, protože to byla moje první cesta do zahraničí. Po plavbě trajektem přes kanál La Manche, kde se mně hned udělalo špatně, jsme do Velké Británie dorazili kolem páté hodiny ráno. Při celodenní prohlídce Oxfordu jsem netrpělivě čekala, jaké to bude, až se večer dostaneme k rodině, která nás ubytuje. Pro mě a Leu si přijela paní Fiona. Byla to moc milá černoška se čtyřmi dětmi. Měly jsme malý pokojík s fialovými stěnami a na uvítanou jsme měly k večeři špagety. I když to není typické anglické jídlo, pochutnaly jsme si.

Ve středu jsme měli namířeno na moc hezký hrad Warwick s velkou zahradou a pávy. Tam mě zaujaly voskové figuríny, které přibližovaly život na hradě. Některé z nich byly docela strašidelné. Navštívili jsme také město Stratford, kde se narodil slavný spisovatel William Shakespeare. Další den ráno jsme vyrazili podívat se na Stonehenge. Zpočátku jsme se báli, že nic neuvidíme, protože byla velká mlha, ale naštěstí opadla. Příští zastávka byla v lázeňském městečku Bath, kde jsme navštívili římské lázně.

A nastal pátek, my si sbalily kufry a rozloučily se s Fionou. Už od středy jsme ji prosily, aby se s námi vyfotila, ale vymlouvala se, že není hezká a že se musí nejprve nalíčit. Přesto se s námi nakonec vyfotila. A pak hurá do Londýna! Viděli jsme většinu nejznámějších londýnských památek. Jen Big Ben byl obklopen lešením, což mě trošinku naštvalo, protože jsem si tuto stavbu vybrala jako téma na výtvarce v zušce, a proto jsem na něj byla nejvíc zvědavá. V Buckinghamském paláci se mi nejvíce líbila královská stráž s čepicemi z medvědí kůže, které prý váží asi 10 kg. Potom jsme se byli projet na London Eye. Byl to pro mě obrovský zážitek. Jedno otočení trvá půl nebo tři čtvrtě hodiny. Nakonec jsme propluli lodí pod mostem Tower Bridge a tím jsme prohlídku Londýna zakončili. I můj foťák se vybil právě v tuto chvíli.

Pak už nás čekala zpáteční cesta domů. Jsem moc ráda, že jsem měla příležitost podívat se do Velké Británie, vidět hodně zajímavých míst, o kterých se učíme, a vyzkoušet si svoji angličtinu.                                                                                                                                                                                                                  Pavla Šafrová, 5. ročník